Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz.1465 z późn. zm.) zwołuję XIII sesję Rady Miejskiej w Chodczu na dzień 27 marca 2025 roku godz. 13:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz ul. Kaliska 2, I piętro.

Proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie.
- stwierdzenie prawomocności obrad,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji,

2. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- przedłożenie informacji przez Burmistrza Chodcza,
- dyskusja,

3. Sprawozdanie z działalności Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodczu za rok 2024.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Katarzyna Jóźwiak,
- opinia Komisji Obywatelskiej i Ochrony Środowiska,
- dyskusja,
- przyjęcie sprawozdania.

4. Sprawozdania z działalności Komisji Rady Miejskiej w Chodczu za 2024r. – Przewodniczący Komisji.
- dyskusja,

5. Sprawozdanie z działalności Rady Miejskiej w Chodczu za 2024r. – Przewodniczący Rady;
- dyskusja,

6. Sprawozdania o odbytych posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym – Przewodniczący Komisji.
- dyskusja,

7. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Chodecz na rok 2025.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XIII/83/25,

8. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Chodecz na lata 2025-2038.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XIII/84/25,

9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Chodczu na rok 2025.
- przedłożenie planu pracy przez Przewodniczącego Komisji,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XIII/85/25,

10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy stałych Komisji Rady Miejskiej w Chodczu na rok 2025.
- przedłożenie planów pracy przez Przewodniczących Komisji,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XIII/86/25,

11. Podjęcie uchwały w sprawie „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta i Gminy Chodecz w roku 2025”
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Joanna Szymańska,
- opinia Komisji Obywatelskiej i Ochrony Środowiska,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XIII/87/25,

12. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia przez Miasto i Gminę Chodecz prowadzenia spraw z zakresu administracji rządowej dotyczących utrzymania grobów i cmentarzy wojennych w 2025 roku.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Aneta Szarecka,
- opinia Komisji Obywatelskiej i Ochrony Środowiska,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XIII/88/25,

13. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Miasto i Gminę Chodecz.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Edyta Świątek,
- opinia Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XIII/89/25,

14. Podjęcie uchwały w sprawie zasad udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych wychowawczych i opiekuńczych nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze, przyznawania zwolnień od obowiązku realizacji tych zajęć oraz ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Edyta Świątek,
- opinia Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XIII/90/25,

15. Podjęcie uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Miasta i Gminy Chodecz dla gminnych spółek wodnych, trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Adrian Jezierski,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XIII/91/25,

16. Sprawy bieżące i wolne wnioski.

17. Zakończenie obrad sesji.

Zapraszam do udziału w obradach sesji Rady Miejskiej.

Przewodniczący
Rady Miejskiej

Anna Twardowska