Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 30 stycznia 2025r. godz. 12:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów.

Proponowana tematyka posiedzenia:

1. Sprawy bieżące.
2. Wolne wnioski.

Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.

Przewodniczący
Komisji Budżetu i Finansów

Beata Michalak

Chodecz

Usuwanie azbestu – obowiązek informacyjny

Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami mają obowiązek dokonania inwentaryzacji i bieżącej aktualizacji deklaracji (załącznik) dot. wyrobów zawierających azbest, znajdujących się na ich posesjach. Informację należy złożyć do końca stycznia 2025 r. w Urzędzie Miasta i Gminy Chodecz.

Obowiązek przedłożenia informacji na temat azbestu na posesjach wynika z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 13 grudnia 2010 r. (w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest) oraz z ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (art. 162).

Zgodnie z przepisami, informację sporządza się w dwóch egzemplarzach: jeden egzemplarz przedkłada się w formie papierowej właściwemu organowi; drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Formularz poniżej. Wypełnione należy dostarczyć do UMiG Chodecz - pokój 17A.

deklaracja_azbest.pdf

KRUS uruchomił infolinię!

https://www.gov.pl/web/krus/krus-uruchomil-infolinie 

Pod numerem 22 592 66 40 w godzinach od 9.00 do 14.00 w dni powszednie możesz uzyskać wszelkie informacje na temat zasad przyznawania renty wdowiej.

✅ czy przysługuje mi renta wdowia?
✅ co to znaczy: zbieg świadczeń?
✅ gdzie i do kiedy mogę złożyć wniosek?
✅ jakie dokumenty muszę dołączyć?
✅ od kiedy będzie wypłacana renta wdowia?

Planujesz złożyć wniosek o rentę wdowią, a nie znasz jeszcze wszystkich odpowiedzi na nurtujące Cię pytania? 

Więcej:  https://www.gov.pl/web/krus/renta-wdowia---pytania-i-odpowiedzi

Sprawdź, przeczytaj, a jeśli potrzebujesz więcej informacji – zadzwoń na naszą infolinię. 


KRUS PRZYPOMINA: na złożenie wniosku o rentę wdowią masz czas do 31 lipca 2025 roku.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy