Od 1 grudnia 2018 r. obowiązują nowe kwoty przychodów decydujące o zmniejszeniu lub zawieszeniu świadczeń emerytalno-rentowych
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że od 1 grudnia 2018 r. zmieniają się kwoty przychodów decydujące o zmniejszeniu lub zawieszeniu świadczeń emerytalno-rentowych.
Od 1 grudnia 2018 r. kwoty miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty wynoszą odpowiednio:
70% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia, tj. 3.206 zł 20 gr,
130% tego wynagrodzenia, tj. 5.954 zł 30 gr.
Nowe kwoty miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty ogłosił komunikatem z dnia 13 listopada 2018 r. Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w związku z ogłoszeniem przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w III kwartale 2018 r. (4.580 zł 20 gr).
Podstawa prawna:
Komunikat Prezesa GUS z dnia 13 listopada 2018 r. w sprawie wynagrodzenia w III kwartale 2018 r. /M.P. z dnia 14 listopada 2018 r. poz. 1100/.
Komunikat Prezesa ZUS z dnia 19 listopada 2018 r. w sprawie kwot przychodu odpowiadających 70% i 130% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia ogłoszonego za III kwartał 2018 r. stosowanych przy zmniejszaniu albo zawieszaniu emerytur i rent /M.P. z dnia 21 listopada 2018 r. poz. 1152/.
Przekazano za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Informujemy, że 01 grudnia 2018 r. w godz. 9:00 – 14:00 w biurach powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa odbędzie się Dzień Konsultacji dla wszystkich zainteresowanych możliwością założenia koła gospodyń wiejskich oraz ubiegania się o pomoc finansową.
Biura powiatowe są do dyspozycji chętnych uczestników spotkania, a wsparcie informacyjne zapewniają pełnomocnicy ds. kół gospodyń wiejskich, którzy wyjaśnią m.in. jak wypełnić dokumenty rejestracyjne i ubiegać się o dotacje na działalność.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki (zamiennie: LGD) informuje o możliwości składania wniosków o dofinansowanie na projekty realizowane przez podmioty inne niż LGD w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 (dalej: RPO WK-P)
Numer konkursu nadany przez Instytucję Zarządzającą RPO WK-P:
RPKP.07.01.00-IZ.00-04-246/18
Numer konkursu LGD: 4/2018
ZAKRES TEMATYCZNY PROJEKTU:
Cel ogólny:
CEL OGÓLNY 2. Wzrost udziału społeczności lokalnej w życiu społecznym i kulturalnym na obszarze LGD
Cel szczegółowy:
CEL SZCZEGÓŁOWY 2.1. Poprawa stanu i rozwój infrastruktury umożliwiający realizowanie aktywności społecznej mieszkańcom obszaru LSR
Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych RPO WK-P (dalej: SZOOP)
Oś Priorytetowa 7 Ożywienie społeczne i gospodarcze na obszarach objętych Lokalnymi Strategiami Rozwoju
Przedsięwzięcie LSR: 2
Program rewitalizacji obiektów użyteczności publicznej i inicjatyw społecznych, kulturalnych i edukacyjnych
Typ projektu SZOOP:
Działania infrastrukturalne przyczyniające się do rewitalizacji społeczno–gospodarczej miejscowości wiejskich – w szczególności o dużej koncentracji negatywnych zjawisk społecznych – zmierzające do ożywienia społeczno–gospodarczego danego obszaru i poprawy warunków uczestnictwa osób zamieszkujących obszary problemowe w życiu społecznym i gospodarczym.
Oś Priorytetowa 7
Działanie 7.1 Rozwój lokalny kierowany przez społeczność
WSTĘP
Ogłoszenie o naborze (zamiennie: Ogłoszenie) oraz pozostała dokumentacja konkursowa została opracowana w oparciu o zapisy ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności (Dz. U. t.j. 2018, poz. 140) zwana dalej: ustawą o RLKS. Więcej aktów prawnych oraz dokumentów, niezbędnych do realizacji projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 (dalej: RPO WK-P) zostało wskazanych w Zasadach wsparcia projektów realizowanych przez podmioty inne niż LGD ze środków EFRR w ramach Osi Priorytetowej 7 Rozwój lokalny kierowany przez społeczność Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego (dalej: Zasady wsparcia), stanowiących Załącznik nr 3 do Ogłoszenia. W Zasadach wsparcia znajdują się również informacje uzupełniające/uszczegóławiające zapisy znajdujące się w niniejszym Ogłoszeniu. Ponadto informacje uzupełniające/ uszczegóławiające zapisy Ogłoszenia znajdują się w Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność dla obszaru powiatu włocławskiego na lata 2016-2023 „Program rewitalizacji obiektów użyteczności publicznej i inicjatyw społecznych, kulturalnych i edukacyjnych”, jak również w Procedurze wyboru i oceny operacji realizowanych przez podmioty inne niż LGD w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność dla obszaru powiatu włocławskiego na lata 2016-2023.
Więcej informacji i wszystkie niezbędne dokumenty znajdują się na stronie LGD Dorzecza Zgłowiączki
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm.) zwołuję nadzwyczajną II sesję Rady Miejskiej w Chodczu na dzień 28 listopada 2018 roku o godz. 17:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz ul. Kaliska 2.
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie, stwierdzenie prawomocności obrad, przyjęcie porządku obrad, przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
2. Złożenie ślubowania przez Radnego.
3. Wybór Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.
a) zgłaszanie kandydatów na funkcję Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej,
b) prezentacja (wystąpienia) kandydatów,
c) powołanie Komisji Skrutacyjnej – uchwała,
d) przyjęcie regulaminu wyboru Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej -uchwała,
e) przeprowadzenie głosowania (tajnego),
f) podjęcie uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczących Rady Miejskiej,
4. Podjęcie uchwały w sprawie powołania stałych Komisji Rady Miejskiej i ustalenia liczby ich członków.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
5. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
6. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Budżetu i Finansów.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
7. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
8. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
9. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Obywatelskiej i Ochrony Środowiska.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
10. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
11. Podjecie uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Chodcza.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
12. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia diet Radnych Rady Miejskiej.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
13. Podjęcie uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
13. Informacja o obowiązkach radnych wynikających z art. 24h ustawy o samorządzie gminnym – oświadczenia majątkowe.
14. Interpelacje i zapytania radnych.
15. Wolne wnioski i zapytania.
16. Zakończenie obrad sesji Rady Miejskiej.
Proszę o udział w obradach sesji.