0402

Miło nam poinformować, że Miasto i Gmina Chodecz w dniu 30.01.2025 r. podpisała umowę na realizację projektu w zakresie efektywnego gospodarowania wodą do spożycia i poprawą jej jakości w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.

Tytuł projektu: „Modernizacja systemu wodociągowego w zakresie wprowadzenia inteligentnych rozwiązań

Wzrost wysokości zasiłku chorobowego i jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej

https://www.gov.pl/web/krus/wzrost-wysokosci-zasilku-chorobowego-i-jednorazowego-odszkodowania-z-tytulu-wypadku-przy-pracy-rolniczej-lub-rolniczej-choroby-zawodowej

Zgodnie ze znowelizowanym rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie 
określenia wysokości jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub 
rolniczej choroby zawodowej oraz zasiłku chorobowego od 1 stycznia 2025 r.:

  • jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej wynosi 1 431 zł za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu (wzrost o 398 zł),
  • zasiłek chorobowy wynosi 25 zł za każdy dzień czasowej niezdolności do pracy trwającej nieprzerwanie przez co najmniej 30 dni (wzrost o 5 zł).

UWAGA: Świadczenia przyznane i wypłacone w styczniu 2025 r. w dotychczasowej wysokości Kasa będzie z urzędu wyrównywać do aktualnych kwot. Nie trzeba składać odrębnego wniosku w tej sprawie. 

Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 stycznia 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wysokości jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej oraz zasiłku chorobowego  (Dz.U. z 2025 r. poz. 101).

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

KRUS wysyła deklaracje podatkowe PIT do świadczeniobiorców

 

https://www.gov.pl/web/krus/krus-wysyla-deklaracje-podatkowe-pit-do-swiadczeniobiorcow

Kasa, jak co roku, obliczyła podatek dochodowy od wypłacanych świadczeń emerytalno-rentowych oraz rodzicielskich świadczeń uzupełniających i rozpoczęła wysyłanie PIT-ów 
do świadczeniobiorców.

Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz.1465 z późn. zm.) zwołuję X nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej w Chodczu na dzień 30 stycznia 2025 roku godz. 13:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz ul. Kaliska 2, I piętro.

Proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie.
- stwierdzenie prawomocności obrad,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji,

2. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Chodecz na rok 2025.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr X/74/25,

3. Zakończenie obrad sesji.

Zapraszam do udziału w obradach sesji Rady Miejskiej.

Przewodniczący
Rady Miejskiej

Anna Twardowska

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 30 stycznia 2025r. godz. 12:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów.

Proponowana tematyka posiedzenia:

1. Sprawy bieżące.
2. Wolne wnioski.

Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.

Przewodniczący
Komisji Budżetu i Finansów

Beata Michalak