„Dobry Start” – wnioski tylko do końca listopada
Rodzice i opiekunowie mają już niecały miesiąc na złożenie wniosku o wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry Start”. Termin składania formularzy upływa 30 listopada. W przypadku, gdy wniosek nie wpłynie do ZUS-u do tego dnia, pieniądze przepadną.
Większość rodziców i opiekunów nie tylko złożyła wnioski o świadczenie 300 plus, ale także już otrzymała pieniądze na wyprawkę szkolną. Kwota wypłaconych świadczeń do końca października to
1,373 mld zł, w województwie kujawsko-pomorskim – 72,9 mln zł – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Nabór wniosków o świadczenie 300 plus w ramach programu „Dobry Start” rozpoczął się 1 lipca. Osoby, które jeszcze nie złożyły wniosku o 300 zł na wyprawkę szkolną, powinny się pospieszyć. Termin składania wniosków mija 30 listopada. Po tym terminie złożenie dokumentów będzie możliwe jedynie w przypadku, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska po 30 listopada orzeczenie
o niepełnosprawności. W przeciwnym razie pieniądze przepadną.
Rodzice, którzy nie pamiętają, czy złożyli wniosek w tym roku, mogą to sprawdzić na swoim profilu
w eZUS (PUE ZUS). Wystarczy wejść w zakładkę „Dobry Start” i sprawdzić listę obsłużonych wniosków. Jeśli na liście nie ma wniosku na rok szkolny 2024/2025, to najwyższy czas go złożyć. Można to zrobić za pomocą aplikacji mZUS, profilu na eZUS (PUE), bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
W ramach programu „Dobry Start” rodzice mogą otrzymać raz w roku 300 zł na wyprawkę szkolną. Świadczenie przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko do 20. roku życia, a w przypadku dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością – do ukończenia 24. roku życia. Z 300 plus nie skorzystają studenci oraz dzieci, które chodzą do ”zerówki”, nawet jeśli są w wieku uprawniającym do świadczenia.