Ogłoszenie o Konkursie pn. „Najbardziej zadbane podwórko w Gminie Chodecz w 2025 roku”
1. Organizator konkursu: Spółdzielnia Socjalna Chodecka Zieleń Gminna
2. Przedmiot konkursu:
Wybranie najbardziej zadbanego podwórka na terenie Miasta i Gminy Chodecz w zakresie czystości i nasadzeń w 2025 roku.
3. Cel konkursu:
Celem konkursu jest zintegrowanie mieszkańców z sąsiedztwa w ramach wspólnych działań na rzecz poprawy porządku i estetyki w obrębie własnego sąsiedztwa, jak również kształtowanie postaw ekologicznych.
3. Regulamin konkursu:
- Uczestnikami mogą być osoby pełnoletnie, posiadające ogródek na terenie Miasta i Gminy Chodecz.
- W konkursie mogą brać udział obiekty zgłoszone przez osoby indywidualne (mieszkańców) lub zorganizowane grupy mieszkańców np. wspólnotę mieszkaniową itp.
- Z udziału w konkursie wykluczone są działki rekreacyjne.
- Obowiązuje zasada: 1 obiekt – 1 wniosek.
- Przystępując do konkursu, uczestnik przyjmuje wszystkie postanowienia niniejszego regulaminu oraz wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez organizatora na potrzeby konkursu, w tym na publikowanie imienia i nazwiska, zdjęć ogródka przydomowego i przekazanie praw autorskich ww. zdjęć na rzecz organizatora konkursu,
- Aby wziąć udział w konkursie należy wypełnić formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik do niniejszego regulaminu i złożyć go osobiście do dnia 18 sierpnia 2025 r. do godz. 15:30 w Urzędzie Miasta i Gminy Chodecz pok. 17A lub drogą mailową (podpisane dokumenty w formie skanów) na adres inwestycje@chodecz.pl.
4. Rozstrzygnięcie konkursu:
- Oceny ogrodów dokona powołana Komisja Konkursowa,
- Komisja dokona oględzin zgłoszonych obiektów w terenie. O wizycie Komisji konkursowej właściciele zgłoszonych do konkursu obiektów zostaną powiadomieni na minimum 2 dni przed jej datą.
5. Kryteria oceny:
- Czystość panująca na podwórku/posesji – 0-5 pkt,
- Występowanie roślinności kwitnącej – 0-5 pkt,
- Trawniki i ich utrzymanie – 0-5 pkt,
- Estetyka i stan techniczny ogrodzenia – 0-5 pkt,
- Ciekawe rozwiązanie zagospodarowania – 0-5 pkt,
- Urządzenie części wypoczynkowej – 0-5 pkt.
6. Nagrody:
Bon do sklepu ogrodniczego/kwiaciarni. Łączna wartość nagród wynosi 2 000 zł.
7. Harmonogram konkursu:
- 07.2025 r.- ogłoszenie konkursu,
- Od 29.07.- 18.08.2025 r.- przyjmowanie zgłoszeń,
- Od 19-28.08.2025 r.- ocena uczestników konkursu,
- Do 31.08.2025 r.- ogłoszenie wyników i wręczenie nagrody.
Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 31 lipca 2025r. godz. 12:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Obywatelskiej i Ochrony Środowiska.
Proponowana tematyka posiedzenia:
1. Rozpatrywanie pism skierowanych do Komisji.
2. Zasoby mieszkaniowe.
3. Sprawy bieżące.
Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.
Przewodniczący
Komisji Obywatelskiej
i Ochrony Środowiska
Ewa Kwiatkowska
W województwie kujawsko-pomorskim rusza nowy program dotacyjny skierowany do małych i średnich NGO (tzw. MiŚLOP) z terenów wiejskich oraz miast do 100 tys. mieszkańców, a także do grup nieformalnych z tych terenów.
Działasz w małej lub średniej organizacji pozarządowej na terenach wiejskich lub w mieście do 100 tys. mieszkańców?
Masz pomysł na działania, które zintegrują społeczność lokalną, w której mieszkasz, i przygotują ją na różnego rodzaju sytuacje kryzysowe?
Chcesz wspólnie z sąsiadami lub znajomymi zrobić coś na rzecz otoczenia?
W imieniu organizatorów zapraszamy na spotkania informacyjne nt. nowego programu dotacyjnego dla NGO i grup nieformalnych:
Spotkania organizowane przez Ośrodek Tłok
Więcej informacji na stronie https://www.tlok.pl/
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz.1465 z późn. zm.) zwołuję XVI sesję Rady Miejskiej w Chodczu na dzień 31 lipca 2025 roku godz. 13:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz ul. Kaliska 2, I piętro.
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie.
- stwierdzenie prawomocności obrad,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji,
2. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- przedłożenie informacji przez Burmistrza Chodcza,
- dyskusja,
3. Sprawozdania o odbytych posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym – Przewodniczący Komisji.
- dyskusja,
4. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Chodecz na rok 2025.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - P. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XVI/108/25,
5. Podjęcie uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XVI/109/25,
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XVI/110/25,
7. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXII/154/20 Rady Miejskiej w Chodczu z dnia 25 listopada 2020r. w sprawie zmiany określenia metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi a także zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących odpady biodegradowalne stanowiące odpady komunalne w przydomowych kompostownikach oraz określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XVI/111/25,
8. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
9. Zakończenie obrad sesji.
Zapraszam do udziału w obradach sesji Rady Miejskiej.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Anna Twardowska