Informacja dotycząca szacowania strat spowodowanych suszą w 2024 r.
W związku z zaistniałą suszą rolniczą, potwierdzoną wynikami monitoringu suszy rolniczej przez Instytut Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowy Instytut Badawczy w Puławach przypominamy, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U.2023r.poz. 1350) wnioski o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych przez suszę należy składać indywidualnie, tj. bez udziału gminy, drogą elektroniczną za pomocą publicznej aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą” do dnia 15 października roku wystąpienia suszy. Wniosek mogą złożyć producenci rolni, którzy mają założony Profil Zaufany (PZ).
Złożenie wniosku przez aplikację jest konieczne do uzyskania protokołu/kalkulacji, które są niezbędne, aby ubiegać się o pomoc w ramach programów pomocy, określonych przez Radę Ministrów. Jeden producent rolny nie ma możliwości otrzymania kalkulacji oraz protokołu jednocześnie. Na tym rolnicy mogą zakończyć składanie wniosku.
Więcej informacji pod nr tel. 54 284 80 70 (wew. 21) lub w pokoju 17A w Urzędzie Miasta i Gminy Chodecz.
Aplikacja dostępna pod poniższym adresem: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign
Tabela obrazująca uprawy dotknięte suszą dla Gminy Chodecz udostępniona jest na stronie Instytutu Upraw Nawożenia i Gleboznawstwa (IUNG) w Puławach pod linkiem:
Nabór wniosków „Wieś nam w duszy gra"
Trwa konkurs filmowy dla Kół Gospodyń Wiejskich. Konkurs filmowy „Wieś nam w duszy gra" jest adresowany do Kół Gospodyń Wiejskich z całej Polski, zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze KGW. Jego ideą jest zaprezentowanie działalności KGW, ale także panoramy polskiej wsi – otoczenia, aktywności społecznych mieszkańców, pracy w gospodarstwie czy też atrakcji związanych z życiem na terenach wiejskich. Organizatorem konkursu jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).
Każde z Kół Gospodyń Wiejskich może zgłosić do konkursu jedną pracę (film).
Termin przesyłania prac konkursowych upływa 30 września 2024 r., o godzinie 15.00.
„Wieś nam w duszy gra". Trwa konkurs filmowy dla Kół Gospodyń Wiejskich
Konkurs filmowy „Wieś nam w duszy gra" jest adresowany do Kół Gospodyń Wiejskich z całej Polski, zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze KGW. Jego ideą jest zaprezentowanie działalności KGW, ale także panoramy polskiej wsi – otoczenia, aktywności społecznych mieszkańców, pracy w gospodarstwie czy też atrakcji związanych z życiem na terenach wiejskich. Organizatorem konkursu jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).
Pracą konkursową jest krótki, maksymalnie 2-minutowy film nakręcony w dowolnej technice – kamerą, aparatem fotograficznym lub smartfonem.
Powinien on pokazywać różnorodne aspekty i przykłady działalności Koła – udział w pokazach i konkursach (np. kulinarnych czy rękodzielniczych), a także festynach, dożynkach i jarmarkach.
Film może również przedstawiać działania charytatywne i społeczne realizowane przez KGW.
Praca może zawierać także krótką historię Koła – jak i kiedy powstało, jak promuje lokalne tradycje i kulturę. Cenne będą również wypowiedzi mieszkańców wsi na temat działalności KGW.
Istotnym elementem pracy powinno być pokazanie otoczenia wsi – jej walorów przyrodniczych i krajobrazowych, a także ewentualnych atrakcji turystycznych.
Jury konkursowe złożone z pracowników Biura Prasowego ARiMR będzie oceniać nie tylko tematykę filmu, ale także jego walory artystyczne, montaż, oprawę dźwiękową itp.
Laureaci I, II i III miejsca zostaną uhonorowani nagrodami rzeczowymi o łącznej wartości do 4.500 złotych brutto, tj. odpowiednio 2.000 złotych brutto, 1.500 złotych brutto oraz 1.000 złotych brutto. Wyróżnione Koła otrzymają upominki z logo ARiMR.
Każde z Kół Gospodyń Wiejskich może zgłosić do konkursu jedną pracę (film).
Termin przesyłania prac konkursowych upływa 30 września 2024 r., o godzinie 15.00.
IV nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej w Chodczu
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz. 609 ze zm.) zwołuję IV nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej w Chodczu na dzień 25 lipca 2024 roku o godz. 12:30 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz ul. Kaliska 2.
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie.
- stwierdzenie prawomocności obrad,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 25 lipca 2024r. godz. 12:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej.
Proponowana tematyka posiedzenia:
1. Rozpatrywanie pism skierowanych do Komisji.
2. Sprawy bieżące.
3. Wolne wnioski.
Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.
Przewodniczący Komisji
Rolnej i Infrastruktury
Wiesław Feliniak