Uchwała Nr VI/49/24
Rady Miejskiej w Chodczu
z dnia 24 września 2024r.
w sprawie przeprowadzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych Gminy Chodecz – sołectwa Brzyszewo
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 7 oraz art. 36 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz. 609 z późn. zm.) w związku z § 16 Statutu sołectw nadanego uchwałą Nr LXII/424/24 Rady Miejskiej w Chodczu z dnia 7 marca 2024r. w sprawie nadania statutów sołectw (Dz.Urz.Woj.Kuj.Pom. z 2024r., poz.1716) Rada Miejska w Chodczu uchwala, co następuje:
- 1. Zarządza się przeprowadzenie wyboru sołtysa w sołectwie Brzyszewo na terenie Gminy Chodecz w dniu 07 października 2024r. godzina 10:00.
- 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Chodcza.
- 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Anna Twardowska
Zagospodarowanie obiektu po byłej szkole rolniczej
Chcielibyśmy poinformować mieszkańców Miasta i Gminy Chodecz, że w związku z zakupem obiektu po byłej szkole rolniczej w Chodczu przy Placu Kościuszki w 2020 roku, podjęto decyzję o jego zagospodarowaniu na potrzeby naszych mieszkańców.
Koncepcją, która została docelowo wybrana przez Gminę dzięki wcześniejszym rozmowom z różnymi instytucjami, to wykorzystanie budynku do świadczenia usług zdrowotnych (rehabilitacja, przychodnie specjalistyczne) z utrzymaniem istniejącej funkcji mieszkalnej.
W związku z tym Urząd podjął pierwsze kroki administracyjne w tym celu. W chwili obecnej jesteśmy na etapie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego na zmianę obecnego sposobu użytkowania obiektu.
Po uzyskaniu decyzji celu publicznego, Urząd Gminy będzie mógł wystąpić do Starostwa Powiatowego we Włocławku o uzyskanie pozwolenia na budowę dla niniejszego przedsięwzięcia.
O postępach prac, będziemy informować Państwa na bieżąco.
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz. 609 ze zm.) zwołuję VI nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej w Chodczu na dzień 24 września 2024 roku o godz. 14:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz ul. Kaliska 2.
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie.
- stwierdzenie prawomocności obrad,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji,
2. Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Dominika w Chodczu z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na prace konserwatorskie, restauracyjne lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków na obszarze Miasta i Gminy Chodecz.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/47/24,
3. Podjęcie uchwały w sprawie wskazania wstępnego miejsca lokalizacji nowego przystanku komunikacyjnego przy drodze powiatowej nr 2914C na terenie Gminy Chodecz.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Agata Drzewiecka,
- opinia Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/48/24,
4. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych Gminy Chodecz – sołectwa Brzyszewo.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Dorota Grabczyńska,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/49/24,
5. Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Agata Drzewiecka,
- opinia Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/50/24,
6. Zakończenie obrad sesji.
Zapraszam do udziału w obradach sesji Rady Miejskiej.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Anna Twardowska
Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 24 września 2024r. godz. 13:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów.
Proponowana tematyka posiedzenia:
1. Sprawy bieżące.
2. Wolne wnioski.
Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Finansów
Beata Michalak
Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 24 września 2024r. godz. 13:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej.
Proponowana tematyka posiedzenia:
1. Sprawy bieżące.
2. Wolne wnioski.
Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.
Przewodniczący Komisji
Rolnej i Infrastruktury
Wiesław Feliniak