Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz. 609 ze zm.) zwołuję VI nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej w Chodczu na dzień 24 września 2024 roku o godz. 14:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz ul. Kaliska 2.
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie.
- stwierdzenie prawomocności obrad,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji,
2. Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Dominika w Chodczu z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na prace konserwatorskie, restauracyjne lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków na obszarze Miasta i Gminy Chodecz.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/47/24,
3. Podjęcie uchwały w sprawie wskazania wstępnego miejsca lokalizacji nowego przystanku komunikacyjnego przy drodze powiatowej nr 2914C na terenie Gminy Chodecz.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Agata Drzewiecka,
- opinia Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/48/24,
4. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych Gminy Chodecz – sołectwa Brzyszewo.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Dorota Grabczyńska,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/49/24,
5. Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Agata Drzewiecka,
- opinia Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/50/24,
6. Zakończenie obrad sesji.
Zapraszam do udziału w obradach sesji Rady Miejskiej.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Anna Twardowska
Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 24 września 2024r. godz. 13:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów.
Proponowana tematyka posiedzenia:
1. Sprawy bieżące.
2. Wolne wnioski.
Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.
Przewodniczący
Komisji Budżetu i Finansów
Beata Michalak
Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 24 września 2024r. godz. 13:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej.
Proponowana tematyka posiedzenia:
1. Sprawy bieżące.
2. Wolne wnioski.
Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.
Przewodniczący Komisji
Rolnej i Infrastruktury
Wiesław Feliniak
Pomoc suszowa 2024 - wniosek o szacowanie suszy można składać do 15 października 2024 r.
Od lipca rolnicy mogą składać wnioski o szacowanie suszy w roku 2024 - jedynie w formie elektronicznej!
Odbywa się to za pomocą aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą" pod linkiem: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign
Do kiedy należy złożyć wniosek o szacowanie suszy?
Wnioski o szacowanie suszy należy złożyć do 15 października 2024 r. Ale nie warto odkładać tego na ostatnią chwilę, bo jak wynika z doświadczeń lat poprzednich, aplikacja bardzo często się zawiesza, a pod koniec naboru właściwie nie działa.