Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz. 609 ze zm.) zwołuję VI nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej w Chodczu na dzień 24 września 2024 roku o godz. 14:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz ul. Kaliska 2.

Proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie.
- stwierdzenie prawomocności obrad,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji,

2. Podjęcie uchwały w sprawie przyznania dotacji Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Dominika w Chodczu z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na prace konserwatorskie, restauracyjne lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków na obszarze Miasta i Gminy Chodecz.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/47/24,

3. Podjęcie uchwały w sprawie wskazania wstępnego miejsca lokalizacji nowego przystanku komunikacyjnego przy drodze powiatowej nr 2914C na terenie Gminy Chodecz.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Agata Drzewiecka,
- opinia Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/48/24,

4. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia wyborów do organów jednostek pomocniczych Gminy Chodecz – sołectwa Brzyszewo.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Dorota Grabczyńska,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/49/24,

5. Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Agata Drzewiecka,
- opinia Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr VI/50/24,

6. Zakończenie obrad sesji.

Zapraszam do udziału w obradach sesji Rady Miejskiej.

Przewodniczący
Rady Miejskiej

Anna Twardowska

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 24 września 2024r. godz. 13:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów.

Proponowana tematyka posiedzenia:

1. Sprawy bieżące.
2. Wolne wnioski.

Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.

Przewodniczący
Komisji Budżetu i Finansów

Beata Michalak

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 24 września 2024r. godz. 13:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej.

Proponowana tematyka posiedzenia:

1. Sprawy bieżące.
2. Wolne wnioski.

Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.

Przewodniczący Komisji
Rolnej i Infrastruktury

Wiesław Feliniak

Messenger creation 10F8036D 8169 4D44 AC04 1195C6D36D6F

Messenger creation A8CADC2B 3B9D 41A0 BDFD 0D952D349C28

Messenger creation F2E3CDB8 CC67 4DDB BC98 35A4932909A7

Pomoc suszowa 2024 - wniosek o szacowanie suszy można składać do 15 października 2024 r.

Od lipca rolnicy mogą składać wnioski o szacowanie suszy w roku 2024 - jedynie w formie elektronicznej!
Odbywa się to za pomocą aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą" pod linkiem: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign
 

Do kiedy należy złożyć wniosek o szacowanie suszy?

Wnioski o szacowanie suszy należy złożyć do 15 października 2024 r. Ale nie warto odkładać tego na ostatnią chwilę, bo jak wynika z doświadczeń lat poprzednich, aplikacja bardzo często się zawiesza, a pod koniec naboru właściwie nie działa.