Granty dla kół gospodyń wiejskich na projekty kulturalne; do wzięcia 7,5 tys. zł!!!
Do końca sierpnia koła gospodyń wiejskich mogą wnioskować o przyznanie grantu w programie Fundacji Banku Pekao dla kół gospodyń wiejskich na organizację przedsięwzięć dotyczących m.in. upowszechniania kultury i tradycji. Maksymalna kwota dofinansowania to 7,5 tys. zł.
Program przewiduje wsparcie działań kół gospodyń wiejskich w zakresie:
– kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,
– podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej.
Zgodnie z regulaminem, w programie mogą brać udział KGW wpisane do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonego przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Koło może złożyć tylko jeden wniosek.
Środki pozyskane z dofinansowania można przeznaczyć m.in. na zakup lub wynajem sprzętu i wyposażenia związanego bezpośrednio z realizowanym projektem takiego jak: stroje regionalne, ludowe i folklorystyczne, instrumenty muzyczne, sprzęt nagłośnieniowy i estradowy, namioty, zestawy niezbędnych mebli do organizacji wydarzeń kulturalnych.
Więcej informacji dostępnych na stronach:
https://samorzad.pap.pl/kategoria/dofinansowanie/granty-dla-kol-gospodyn-wiejskich-na-projekty-kulturalne-do-wziecia-75-tys
https://fundacja.pekao.com.pl/ords/r/fbp_fo/app/nowy-wniosek
INFORMACJA DOTYCZĄCA STYPENDIUM SZKOLNEGO
na rok szkolny 2023/2024
Pomoc materialna przysługuje:
a) uczniom szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych – do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia;
b) wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.
Stypendium szkolne może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.
Miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się
o stypendium szkolne nie może być większa niż kwota 600 zł netto.
Ponadto warunkiem przyznania stypendium jest zamieszkanie na terenie gminy Chodecz.
Stypendium nie przysługuje:
a) uczniom realizującym obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego,
b) uczniom, którzy nie mieszkają na terenie gminy Chodecz.
Stypendium szkolne nie przysługuje uczniowi, który otrzymuje inne stypendium ze środków publicznych z wyjątkiem sytuacji, kiedy łączna kwota otrzymywanych stypendiów nie przekracza 2480 zł (rocznie).
Stypendium szkolne jest przyznawane na wniosek:
a) rodziców niepełnoletniego ucznia
b) pełnoletniego ucznia
c) dyrektora szkoły
Dokumentami potwierdzającymi dochód są:
a) zaświadczenie od pracodawcy o dochodach netto uzyskiwanych w miesiącu sierpniu
b) zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o pozostawaniu bez pracy (z prawem lub bez prawa do zasiłku)
c) oświadczenia o pozostawaniu bez pracy i nie osiąganiu dochodu w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku osób nie zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy
d) zaświadczenie lub decyzja z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej o otrzymywanych świadczeniach (zasiłek stały, zasiłek okresowy, zasiłek rodzinny, zasiłek pielęgnacyjny, dodatek mieszkaniowy)
e) nakaz płatniczy za 2023r. lub zaświadczenie z gminy o wielkości posiadanych hektarów przeliczeniowych,
f) wyroki sądowe mówiące o wysokości zasądzonych alimentów lub zaświadczenia komornika od nieściągalności alimentów
g) odcinek renty / emerytury za m-c sierpień 2023r.
h) oświadczenia rodziców o wysokości dochodów uzyskiwanych z prac dorywczych
i) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego za 2022r. o wysokości uzyskanego dochodu osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przyjmuje się, że z 1 hektara przeliczeniowego uzyskuje się dochód miesięczny w wysokości 345 zł (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2021r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej).
Wnioski można pobrać i należy składać w Urzędzie Miasta i Gminy Chodecz, ul. Kaliska 2, pokój nr.10
W razie pytań lub wątpliwości proszę dzwonić pod numer telefonu 54/ 284-80-70 wew.5
Termin składania wniosków – od 1 do 15 września 2023r.
Szacowanie suszy
Aplikacja „Zgłoś szkodę rolniczą" jest już dostępna. Można się do niej zalogować za pomocą Profilu Zaufanego.
Instrukcja użytkowania aplikacji oraz bezpośredni link do niej załączone są poniżej: