Informacja w sprawie składania wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej

Burmistrz Chodcza informuje, że w terminie od 1 sierpnia do 31 sierpnia 2023r. należy składać wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej (w godzinach urzędowania) w pokoju nr 8 (KASA).
Zwrot podatku akcyzowego przysługuje w tym półroczu również na świnie w ilości 4 litry/1 szt. oraz na owce, kozy i konie w ilości 40 litrów/1 DJP. Do wniosku należy dołączyć informację wydaną przez kierownika biura powiatowego ARMiR o liczbie DJP świń, owiec i kóz (nie dotyczy koni).

W II terminie składania wniosków (1-31 sierpnia 2023 r.) stawka zwrotu podatku wynosi:
2 zł/1 litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. – do wysokości niewykorzystanego limitu z I naboru wniosków na użytki rolne i utrzymywane bydło;
1,20 zł/1 litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2022 r. do 31 stycznia 2023 r. – na utrzymywane świnie owce, kozy i konie;
2 zł/1 litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. – do wysokości niewykorzystanego limitu z wynikającego z faktur zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2022 r. do 31 stycznia 2023 r. – na utrzymywane świnie owce, kozy i konie.

 

Komunikat

Prosimy o jak najszybsze składanie wniosków o oszacowanie szkód powstałych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego - SUSZA 2023, do Urzędu Miasta i Gminy w terminie do 21 lipca 2023r.

1707

Konsultacje społeczne

projektu Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka

w ramach realizacji Polityki Terytorialnej Województwa

Kujawsko-Pomorskiego na lata 2021-2027

Stowarzyszenie WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych projektu Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Konsultacje społeczne prowadzone będą w dniach od 24.07.2023r. do 14.08.2023r. do godz. 15:30

Informacja - Wniosek o oszacowanie szkód powstałych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego

W związku z objęciem terenu gminy Chodecz niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest susza, za pośrednictwem sołtysów zostaną rozdysponowane wnioski o oszacowanie powstałych strat w uprawach rolniczych. Zależy nam na czasie, a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Poza sołtysami, wnioski będą również dostępne w budynku Urzędu Miasta i Gminy w pokoju nr 17A, 2, 4.
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w siedzibie Urzędu czynnego w godz. 7:30 – 15:30. Szczegółowych informacji udziela Pan Wojciech Koziński pok. 17A tel. 54 284 80 70 wew. 21.

Wniosek - susza 2023.pdf

Wniosek - susza 2023.doc