Premie dla młodych rolników - Dnia 19 czerwca br. rozpocznie się nabór wniosków o przyznanie premii dla młodych rolników. Wsparcie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027.
Organizatorem naboru wniosków jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).
https://granty.pl/523459/

Pomoc ma formę premii, a jej kwota to 200 tys. zł. Wypłacana jest w dwóch ratach:
– 70% kwoty przyznanej pomocy – 140 tys. zł – wypłacana po podpisaniu umowy o przyznaniu premii i złożeniu wniosku o płatność I raty;
– 30% kwoty pomocy, tj. 60 tys. zł – po realizacji biznesplanu i złożeniu wniosku o płatność II raty.

O pomoc może ubiegać się osoba fizyczna, która:
– w dniu złożenia wniosku ma ukończone 18 lat i ma nie więcej niż 40 lat (nieukończone 41 lat);
– rozpoczęła prowadzenie działalności rolniczej nie wcześniej niż 24 miesiące przed dniem złożenia wniosku albo nie rozpoczęła jeszcze prowadzenia działalności rolniczej;
– ma numer identyfikacyjny nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
– posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe lub umiejętności przydatne do prowadzenia działalności rolniczej w gospodarstwie jako kierujący albo zobowiąże się do ich uzupełnienia, z wyłączeniem stażu pracy, w okresie 3 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy i rozpocznie uzupełnianie kwalifikacji (wykształcenia) najpóźniej w terminie 12 miesięcy od dnia przyznania pomocy;
– złoży biznesplan oraz zobowiąże się do zrealizowania go w terminie nie dłuższym niż 3 pełne lata kalendarzowe następujące po roku wyjściowym niezależenie od daty zawarcia umowy.
Pomoc przysługuje tylko raz na osobę i gospodarstwo wskazane w biznesplanie dla roku wyjściowego i docelowego, z wyjątkiem przypadków wymiany gruntów, śmierci poprzedniego beneficjenta, rezygnacji z pomocy lub zwrotu 100% kwoty wypłaconej pomocy.

Termin składania wniosków:

16 sierpnia 2024r.

Konkurs kulinarny dla KGW „Ale ryba! - Trwa nabór zgłoszeń w ramach konkursu kulinarnego „Ale ryba!".
Konkurs jest skierowany do Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze KGW. Organizatorem konkursu jest Fundacja Krajowej Grupy Spożywczej S.A. „Pomaganie krzepi".
https://granty.pl/523466/

Przebieg konkursu

Etap I – polega na przesłaniu przez Koło Gospodyń Wiejskich przepisu autorskiego dania, którego jednym z głównych składników jest karp lub sandacz.

Do drugiego etapu zostaną zaproszone 24 Koła Gospodyń Wiejskich.

Etap II – polega na przygotowaniu i zaprezentowaniu przed Jury konkursowym dania, do którego przepis został przesłany w Etapie I.

Drugi etap konkursu odbędzie się w dniu 31 sierpnia 2024 r. w Pałacu i Stadninie Koni w Walewicach

Na uczestników drugiego etapu konkursu czekają cenne nagrody rzeczowe. Łączna pula nagród wynosi 20.000 zł.

Termin zgłoszenia:

30 czerwca 2024

Zbliżają się wybory do Parlamentu Europejskiego – Wykorzystaj swój głos, by inni nie zdecydowali za Ciebie!

Już 9 czerwca 2024 r. odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego. Jest to ważne wydarzenie, które pozwala nam, obywatelom Polski i Unii Europejskiej, decydować o kierunku, w jakim będzie podążać Europa. 

Czym jest Parlament Europejski?

Parlament Europejski (PE) jest jedynym organem UE, który jest bezpośrednio wybierany w powszechnych wyborach europejskich. Posłowie i posłanki do PE reprezentują obywateli swoich państw i ich interesy w procesie decyzyjnym na szczeblu europejskim.

Dlaczego warto głosować?

Parlament Europejski podejmuje decyzje i opracowuje przepisy dotyczące ważnych kwestii, które wpływają na nasze codzienne życie, takie jak np. zmiany klimatyczne, prawa człowieka, miejsca pracy, gospodarka, migracja i wiele innych.

  • Współdecydowanie o przyszłości Unii Europejskiej: w tym roku w Polsce wybieramy 53 posłów i posłanek, którzy będą wpływać na kierunek, w którym zarówno Europa, jak i nasze lokalne społeczności będą się rozwijały.
  • Wzmocnienie głosu Polski: wysoka frekwencja wyborcza wzmacnia pozycję naszego państwa w Unii Europejskiej.
  • Realizacja obywatelskiego obowiązku: udział w wyborach to fundamentalne prawo każdego obywatela, dające możliwość wyrażenia swoich poglądów i preferencji politycznych.

Jak oddać głos?

Głosować może każdy obywatel Unii Europejskiej niezależnie od narodowości, który najpóźniej w dniu wyborów ukończył 18 lat i jest zarejestrowany do głosowania. W przypadku przebywania poza państwem zameldowania, można zagłosować w jednym z konsulatów swojego państwa w kraju zamieszkania.

Krótka instrukcja dla osób głosujących w Polsce:

  • Sprawdzić we właściwym urzędzie gminy czy Pan/Pani jest wpisany/a do rejestru wyborców. Można także pobrać zaświadczenie o prawie do głosowania, by móc oddać głos w dowolnym obwodzie głosowania na terenie Polski.
  • Zweryfikować na kogo można zagłosować i wybrać kandydata lub kandydatkę, których Pan/Pani uzna za najbardziej odpowiednich do reprezentowania Pana/Pani interesów na poziomie europejskim.
  • Wyszukać swój lokal wyborczy i jego godziny otwarcia. Wyborcy w Polsce głosują w obwodowych komisjach wyborczych w miejscu stałego zamieszkania. Wyszukiwarka obwodowych komisji wyborczych: https://wybory.gov.pl/pe2024/pl/obwodowe/wyszukiwarka
  • Przyjść do wyznaczonego lokalu wyborczego w dniu wyborów (9 czerwca 2024 r., niedziela).

Ważne! Zabrać ze sobą ważny dowód osobisty lub paszport.

  • Otrzymać kartę do głosowania i oddać swój głos na wybranego kandydata lub kandydatkę.

Więcej szczegółowych informacji o wyborach, listach kandydatów oraz lokalach wyborczych można znaleźć na oficjalnej stronie Państwowej Komisji Wyborczej (https://wybory.gov.pl/pe2024/) oraz na stronach internetowych lokalnych urzędów miast i gmin.

Pamiętajmy, że demokracja jest procesem ciągłym, wymagającym stałej pracy i wspólnego zaangażowania. Ale też demokracja zaczyna się od prostych działań: udziału w referendum, podpisania petycji, czy też właśnie udziału w wyborach. Im więcej osób głosuje, tym demokracja staje się silniejsza. Wykorzystajmy swój głos!

___

Artykuł przygotowany przez Fundację Instytut Polityk Publicznych w ramach European Parliament Elections 2024 Awareness Campaign. Sfinansowane ze środków UE na podstawie umowy o udzielenie dotacji nr COMM/SUBV/NAT/2024/E/101160418. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Parlamentu Europejskiego. Unia Europejska ani Parlament Europejski nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Strona nowego Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu znajduje się na stronie 

https://bip.chodecz.pl

poprzednia wersja strony jest pod adresem :

http://www.bip23.chodecz.pl

Zarządzenie nr 46/2024 Burmistrza Chodcza z dnia 3 czerwca 2024


w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do zbycia lub oddania w użytkowanie, najem, dzierżawę lub użyczenie.