Miło nam poinformować, że dnia 18 listopada br. w siedzibie Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy odbyła się uroczystość wręczenia tytułu Lidera „Czystego Powietrza” przedstawicielom najbardziej aktywnych gmin regionu uczestniczących w tym programie. Wśród rankingu 625 gmin z terenu całej Polski, a 64 samorządów z terenu województwa kujawsko-pomorskiego, znalazła się również nasza Gmina Chodecz.
W wydarzeniu wzięli udział m.in.: minister-członek Rady Ministrów Łukasz Schreiber, Pełnomocnik Premiera ds. programu „Czyste Powietrze” i efektywności energetycznej budynków Paweł Mirowski, poseł Tomasz Latos, Wojewoda Kujawsko-Pomorski Mikołaj Bogdanowicz oraz Prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu Ireneusz Stachowiak.
Nagrodą za tak duże zaangażowanie w realizację Programu „Czyste Powietrze” było przyznanie gminom dodatkowych środków w kwocie 25 600 zł na dalszą realizację założeń Programu.
Rządowy program jest realizowany od 4 lat i w tym czasie skorzystało z niego ponad pół miliona Polaków. Inwestycje przeprowadzane do chwili obecnej opiewają na kwotę 10 mld zł, a ponad 3,8 mld zł już trafiło bezpośrednio do beneficjentów.
W województwie kujawsko-pomorskim zawarto umowy opiewające na kwotę ponad 510 mln zł – w ramach czego zostanie wymienionych 31 tys. pieców. Program daje też możliwość poprawy efektywności energetycznej i docieplenia budynku. Obecnie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wpływa ponad tysiąc wniosków miesięcznie.
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022r. poz.559 z późn. zm.) zwołuję XLV sesję Rady Miejskiej w Chodczu na dzień 24 listopada 2022 roku godz. 14:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz ul. Kaliska 2, I piętro.
Proponowany porządek obrad:
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Włocławku zaprasza do udziału w webinarium pt. „Pożyczki unijne szansą na rozwój firmy” .
Spotkanie w formie on-line odbędzie się 23 listopada 2022r. , w godzinach 10:00 - 11:00.
Spotkanie skierowane jest do przedsiębiorstw poszukujących wsparcia na realizację inwestycji. Ze wsparcia mogą skorzystać firmy mikro, małe i średnie. Kwota pożyczek ustalana jest elastycznie do potrzeb przedsiębiorców a ich oprocentowanie jest znacznie korzystniejsze niż w bankach.
Pożyczki mogą ułatwić rozbudowę obiektów firmy, zakup środków trwałych i wyposażenia albo wartości niematerialnych i prawnych. Są sprawdzonym instrumentem wsparcia przedsiębiorstw. Decyzję o przyznaniu pożyczki można uzyskać już w ciągu miesiąca i w krótkim terminie przystąpić do realizacji inwestycji czy dokonania zakupów niezbędnych do rozwoju firmy.
Naszym gościem będzie przedstawicielka Kujawsko-Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego, która szczegółowo omówi cały proces wnioskowania i przedstawi ofertę dostępnych pożyczek.
Program webinarium dostępny jest tutaj
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie na nasz adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zgłoszenia wpisując w tytule WEB 23.11.2022 oraz w treści imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail. Każdy uzyska od nas zwrotne potwierdzenie.
Dostęp do webinarium jest bardzo prosty. Wystarczy dysponować komputerem oraz dostępem do sieci i połączyć się z nami za pomocą przesłanego, najpóźniej w dniu spotkania, linku.
Zapisać się można również telefonicznie 54 235 67 12.
Serdecznie zapraszamy!
Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 17 listopada 2022r. godz. 10:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów.
Proponowana tematyka posiedzenia:
1. Omawianie spraw dotyczących stawek podatków.
2. Sprawy bieżące.
3. Wolne wnioski.
Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.
Przewodniczący Komisji
Budżetu i Finansów
Grzegorz Makowiecki
Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 17 listopada 2022r. godz. 13:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Proponowana tematyka posiedzenia:
1. Rozpatrzenie petycji, pism i skarg skierowanych do Komisji.
2. Sprawy bieżące.
3. Wolne wnioski.
Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.
Przewodniczący Komisji
Skarg, Wniosków i Petycji
Roman Łuczak