Ogłoszenie o Konkursie pn. Najbardziej zadbane podwórko w Gminie Chodecz w 2025 roku”

1. Organizator konkursu: Spółdzielnia Socjalna Chodecka Zieleń Gminna

2. Przedmiot konkursu:

Wybranie najbardziej zadbanego podwórka na terenie Miasta i Gminy Chodecz w zakresie czystości i nasadzeń w 2025 roku.

3. Cel konkursu:

Celem konkursu jest zintegrowanie mieszkańców z sąsiedztwa w ramach wspólnych działań na rzecz poprawy porządku i estetyki w obrębie własnego sąsiedztwa, jak również kształtowanie postaw ekologicznych.

3. Regulamin konkursu:

  • Uczestnikami mogą być osoby pełnoletnie, posiadające ogródek na terenie Miasta i Gminy Chodecz.
  • W konkursie mogą brać udział obiekty zgłoszone przez osoby indywidualne (mieszkańców) lub zorganizowane grupy mieszkańców np. wspólnotę mieszkaniową itp.
  • Z udziału w konkursie wykluczone są działki rekreacyjne.
  • Obowiązuje zasada: 1 obiekt – 1 wniosek.
  • Przystępując do konkursu, uczestnik przyjmuje wszystkie postanowienia niniejszego regulaminu oraz wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez organizatora na potrzeby konkursu, w tym na publikowanie imienia i nazwiska, zdjęć ogródka przydomowego i przekazanie praw autorskich ww. zdjęć na rzecz organizatora konkursu,
  • Aby wziąć udział w konkursie należy wypełnić formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik do niniejszego regulaminu i złożyć go osobiście do dnia 18 sierpnia 2025 r. do godz. 15:30 w Urzędzie Miasta i Gminy Chodecz pok. 17A lub drogą mailową (podpisane dokumenty w formie skanów) na adres inwestycje@chodecz.pl.

 

4. Rozstrzygnięcie konkursu:

  • Oceny ogrodów dokona powołana Komisja Konkursowa,
  • Komisja dokona oględzin zgłoszonych obiektów w terenie. O wizycie Komisji konkursowej właściciele zgłoszonych do konkursu obiektów zostaną powiadomieni na minimum 2 dni przed jej datą.

 

5. Kryteria oceny:

  • Czystość panująca na podwórku/posesji – 0-5 pkt,
  • Występowanie roślinności kwitnącej – 0-5 pkt,
  • Trawniki i ich utrzymanie – 0-5 pkt,
  • Estetyka i stan techniczny ogrodzenia – 0-5 pkt,
  • Ciekawe rozwiązanie zagospodarowania – 0-5 pkt,
  • Urządzenie części wypoczynkowej – 0-5 pkt.

 

6. Nagrody:

Bon do sklepu ogrodniczego/kwiaciarni. Łączna wartość nagród wynosi 2 000 zł.


7. Harmonogram konkursu:

  • 07.2025 r.- ogłoszenie konkursu,
  • Od 29.07.- 18.08.2025 r.- przyjmowanie zgłoszeń,
  • Od 19-28.08.2025 r.- ocena uczestników konkursu,
  • Do 31.08.2025 r.- ogłoszenie wyników i wręczenie nagrody.

REGULAMIN KONKURSU.docx

Formularz oceny.docx

TURNIEJ szachowy CHODECZ plakat

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 31 lipca 2025r. godz. 12:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Obywatelskiej i Ochrony Środowiska.

Proponowana tematyka posiedzenia:

1. Rozpatrywanie pism skierowanych do Komisji.
2. Zasoby mieszkaniowe.
3. Sprawy bieżące.

Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.

Przewodniczący
Komisji Obywatelskiej
i Ochrony Środowiska

Ewa Kwiatkowska

W województwie kujawsko-pomorskim rusza nowy program dotacyjny skierowany do małych i średnich NGO (tzw. MiŚLOP) z terenów wiejskich oraz miast do 100 tys. mieszkańców, a także do grup nieformalnych z tych terenów.

Działasz w małej lub średniej organizacji pozarządowej na terenach wiejskich lub w mieście do 100 tys. mieszkańców?

Masz pomysł na działania, które zintegrują społeczność lokalną, w której mieszkasz, i przygotują ją na różnego rodzaju sytuacje kryzysowe?

Chcesz wspólnie z sąsiadami lub znajomymi zrobić coś na rzecz otoczenia?

W imieniu organizatorów zapraszamy na spotkania informacyjne nt. nowego programu dotacyjnego dla NGO i grup nieformalnych:

Spotkania organizowane przez Ośrodek Tłok

Więcej informacji na stronie https://www.tlok.pl/

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz.1465 z późn. zm.) zwołuję XVI sesję Rady Miejskiej w Chodczu na dzień 31 lipca 2025 roku godz. 13:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz ul. Kaliska 2, I piętro.

Proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie.
- stwierdzenie prawomocności obrad,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji,

2. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- przedłożenie informacji przez Burmistrza Chodcza,
- dyskusja,

3. Sprawozdania o odbytych posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym – Przewodniczący Komisji.
- dyskusja,

4. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Chodecz na rok 2025.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - P. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XVI/108/25,

5. Podjęcie uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XVI/109/25,

6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XVI/110/25,

7. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXII/154/20 Rady Miejskiej w Chodczu z dnia 25 listopada 2020r. w sprawie zmiany określenia metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi a także zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących odpady biodegradowalne stanowiące odpady komunalne w przydomowych kompostownikach oraz określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XVI/111/25,

8. Sprawy bieżące i wolne wnioski.

9. Zakończenie obrad sesji.

Zapraszam do udziału w obradach sesji Rady Miejskiej.

Przewodniczący
Rady Miejskiej

Anna Twardowska